it-guru/fiskare

teknikens underbarn är här igen! skulle ladda upp med bilder från mitt fantastiska sportlov, men får såklart inte min nya telefon att överföra bilderna till datan. så nu får jag alltså berätta med ord istället. straff för er kära vänner!

efter emmas extremt lyckade fest vaknar jag elva på torsdagen och börjar göra mej klar för bussfärd. lyssnade på ipoden, läste nya amerikanska elle och åt nötter. framme var jag rastlös. hade inget att göra och var lite för nära familjen hela tiden. hade helt enkelt för mycket att tänka på, och att smälta.

nästa dag klädde jag på mej me allt jag hittade och så stack vi för att fiska. svinkallt! vi hade nät under isen. fiskare-ellen har jag inte varit sen jag var 10, typ. tjohoo vi fick ändå fiskar. de stinker förresten. även som färska.

sedan var det begravning, en fin en. dora var en bra människa. hon var verkligen tuff. rauta-mummo så att säga. den dan fiska vi upp en gädda. fy fasiken vad det blev problem med den. ingen ville egentligen ha den. men bara för att farsan såg så nöjd ut efter att ha fångat den så spela vi alla med. han flina sådär nöjt.

idag skulle vi alltså fixa gäddan, men det sket sej. alltså blev det hamburgare och saarioinen-pizza.

fan vilket lyckat sportlov va.

Kommentarer
Postat av: Seger

:D



imorgon får du lov att göra ett tallin-inlägg!

2009-02-23 @ 13:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0