ögonstenar




dessa böcker var kanske det bästa jag visste när jag var liten. efter glass och våfflor förstås.

barnen i bullerbyn läste mamma om och om igen åt mej och då jag själv lärde mej läsa hann den aldrig ens komma till bokhyllan. nu syns det verkligen att den varit i användning, pärmen är i tre delar.

alfons är bara den sötaste som finns. böckerna är bra men skulle inte vara nåt utan illustreringen, enkelt är bäst.

och linnea då. kanske en av de nyttigaste böcker ett barn kan få. den visar hur fantstisk konstens värld är. utan den skulle jag inte veta någonting värt att veta. fastän jag själv inte kan måla, kan jag njuta av andras.

när man som äldre bläddrar i dessa böcker blir man så nostalgisk att man sprängs. tänk hur trygg man egentligen var!

LN

Kommentarer
Postat av: seger

åhh. fick lust att läsa dom igen!

tänk hur skulle man bli om ingen skulle ha läst böcker till en när man var liten?

2009-01-25 @ 20:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0