Slumpen är ingen tillfällighet. Kanske.



Det började med tentboken som handlade om slumpen, eller lite noggrannare John Rawls. Det var det enda jag läste ordentligt. Tentfrågan handlade precis om det, kalla det tur eller ej. Sedan åkte jag till landet och hittade en bok som heter Slumpen är ingen tillfällighet. Sträckläste den.

Sedan råkade jag ju vinna de där biobiljetterna. I slutet av filmen kommer det fram att allt egentligen handlar om slumpen. Jag blir helt tagen, samtidigt förvirrad. Allt detta hände inom en vecka. Vill tro, men kan inte riktigt. Slumpen har aldrig kommit med något riktigt riktigt fint åt mej. Kanske någon dag. Vem vet.



/LN

Kommentarer
Postat av: Ann

Å, vill också se! gilla du? dedär verkar ju nog som nåt tecken :D coolt!

2009-10-23 @ 09:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0