Adieu

Z: Jag tar bort mej från bloggen nu..

E: Jo, gissade lite det. O vet du vad! Jag slutar med. Jag vill inte ha onödig ångest [de som känner mej vet]. Jag ska helt sluta göra/läsa blogg. Men nu måste vi lära oss att tala i telefon istället. Kanske vi börjar skriva brev? Snigel du vet.

Z: Nu gjorde jag ett sista inlägg. Skönt.

E: Je! Nya tider, nya tag. Det känns plötsligt lite friare. Nu tänker jag bara prioritera vänner. Vänner jag vill se.

Z: Låter fint! Den var värdefull. Så det är bäst att sluta nu när den inte behövs längre.


Ser mycket framemot hösten. Att sitta och studera i biblioteket, vänta på att nån kastar en lapp över till mej där det står: kaffe om 2sid! du vet var. Att strosa runt i Akademikvarteren och känna mej smart (ibland). Komma hem och planera hur mysig vår lägenhet kommer att bli med nya roomien. Ha fina lampor och mycket brinnande ljus. Läsa gripande böcker. Så att jag hamnar ursäkta Ace om att ha lampan på ända till klockan 4 på natten bara för att läsa ut den där boken. Att sedan åka hem till huvudstaden och träffa alla de viktiga vännerna, de bästa. Besöka utställningar, nya hemtrevliga barer tillsammans. Uppskatta min familj, skratta med dem. Pussa på Karin, förlåt! Eller bara bråka, bråttas. Att sporta lite mer, kanske spela fotboll, bara för att det får mej att må så bra.  Kanske yoga, många har beordat mej det. Njuta av stunden. Lära mej av mina misstag. För det gör jag hela tiden, har jag märkt. Vilken tur! Att resa. Peking kommer att bli så bra. Upptäcka en ny kultur. Men känna hur skönt det är att komma tillbaka igen. Hem. Hem för mej är många ställen nu, vilken rikedom. Att ha tid med allt det här för att jag inte hänger på datan! Det kommer att bli så bra. Att inte bry mej om vad andra tycker o tänker om mej. Det är viktigt. Kan inte det helt ännu. Ja, så glömde jag alla överraskningar! Hoppas det blir många. Goda.


Le,

Ellen

Kommentarer
Postat av: Ace

När du skriver allt så där fint och jag inser att det är just precis så fint det kommer att vara blir jag bara varm&fluffig inuti.



Förutom. Klockan fyra ses vi på sista koppen natt-te där vi båda heligt bedyrar "bara kapitlet till slut!".

2010-08-20 @ 21:14:18
URL: http://pimples.ratata.fi
Postat av: Tuuli

Vihaan ja rakastan syksyä. Vihaan sitä tunnetta, että kaikki loppuu. Puistoillat, mansikat, ennalta suunnittelemattomat päivät. Ja nyt tää blogi! Sitten ihmiset, joihin on vasta ehtinyt tutustua, palaa takaisin Ruotsiin tai Turkuun eikä voi olla varma milloin niitä näkee seuraavan kerran. Kuitenkin samaan aikaan tunnistan ton saman innostuneen odotuksen kaikesta tulevasta ja uusista suunnitelmista. Ristiriitaista.

2010-08-23 @ 13:43:00
Postat av: ellen

Hienosti sanottu.



Saa nähdä. Tuntuu siltä, että saatan jatkaa jollakin tavalla. En ole vielä varma. Jos tekee mieli. Täähän on vähän kun päiväkirja, mun pitää vaan katsoa voinko edes olla ilman.

2010-08-23 @ 15:59:08
Postat av: Ann

Er blogg e saknad.

2010-08-23 @ 20:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0