Kära Agnes!

Detta är en brevroman.
Det är också en kriminalhistoria.
Kanske också något tredje.
I varje fall är det en bok om två kvinnor som
ser varandra på en begravning efter nästan tjugo
år av tystnad. Och om ett planerat mord.
Berättelsen kom till mig i Kavalla i Grekland
under några heta sommarveckor. Jag tycker inte
om baksidestexter.

Er förbundne
Håkan Nesser


Jag läser ganska mycket böcker men kommer oftast inte ihåg personerna eller ibland inte ens de viktigaste handlingarna i böckerna. Jag skyller på dåligt minne, även om jag vet att dåligt minne psykologiskt sett inte existerar. Vet inte vad det beror på, men jag glömmer det mesta. Mamma sa, läs den här. Hon sa också, det är en bok man inte glömmer. Det tror jag jag inte kommer att göra. Konstigt, så skeptisk som jag var i början. Som ett litet plus är den bara 160 sidor lång, pytteliten är den. En bok behöver inte vara lång för att vara bättre än bra.
/LN

PS. Så här lite gott om kvinnor på kvinnodagen alltså.

Kommentarer
Postat av: amy

jag har faktiskt läst den. gillade också den

2010-03-08 @ 17:00:57
Postat av: anna

En av de 3 böcker ja läst i hela mitt liv :D

2010-03-08 @ 23:12:44
URL: http://annmaria.blogg.se/
Postat av: ellen

hahA ni har valt rätt!

2010-03-09 @ 08:01:04
URL: http://miiai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0